11 מי יודע? הכירו את הבדיקות הקריטיות שכמעט כל קונה דירה מפספס

בן טויל - מנכ"ל הקבוצה

בן טויל - מנכ"ל הקבוצה

עומדים לקנות דירה? מזל טוב ובשעה טובה! אנחנו לא מתכוונים להשבית שמחות – אבל רגע לפני, כדאי שתקראו את המאמר הבא, כי הוא יכול לעזור לכם לדעת שבאמת ביצעתם רכישה נבונה.

שוק הדירות ביד שנייה הוא שוק שצבר תאוצה במיוחד בשנים האחרונות, וניתן למצוא לא מעט זוגות צעירים ואף משקיעים הבוחנים עשרות אלפי נכסים שונים ולעתים גם מוותרים על הפרויקטים הראוותניים.

על פניו, יש לא מעט יתרונות למעבר זה, אך גם לא מעט חששות: נכסים רבים קיימים בבניינים וותיקים, ואנחנו תמיד נצא מנקודת הנחה שמי שמוכר מעוניין לעשות זאת כמעט בכל מחיר, ואם צריך לעגל פינות – So be it.

הידע שלנו בכל הנוגע למה צריך להסתכל ואיפה להתעכב כבר השתכלל מזמן – ניתן למצוא לא מעט מדריכים, תמיד יש חבר שכבר יודע דבר או שניים – ולפעמים אפילו הולכים עם איש מקצוע כדי לראות שהכל עומד במקום. אבל האמת היא, שיש משהו מתחת לרדאר שכל כך הרבה ישראלים מפספסים בכל רכישה מחדש – ולעתים גם בעל הנכס המקורי לא מודע בכלל לקיומה, או לרמת החומרה שלה.

בדיקת מערכות – קודם כל, בשבילכם

אותו סיכון מוכר בתור מצב מערכות החשמל והמים: הן חיוניות לכל סוג של נכס, והתקינות שלהן הן נתון שלא ניתן להתפשר עליו ולמרות זאת, איכות הבחינה בכל מה שקשור לנושא לזה לרוב לוקה בחסר, והסיכון מתחלק לכמה דרגות, מהקלה לחמורה.

נזק כלכלי: החלפה של המערכות הנ"ל דורשת הוצאות גדולות של לפחות 15,000 ₪, ויכולה גם להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים. בכל הנוגע למערכות מים, החלפת המערכות היא רק ההתחלה – אתם תיאלצו להחליף את כל חדרי הרחצה ולבצע את האיטום מחדש, ומדובר בהרבה יותר מהוצאה לא מתוכננת – אלא נטל כלכלי ממש שעלול להרוס לכם את העסקה כולה.

נזק לרכוש: מערכות חשמל לא תקינות עלולות להוביל לקפיצות תכופות בלוח החשמל, מה שעלול לגרום לשריפת מכשירים ולאובדן כספי גדול. גם תקלות במערכת המים עלולות לגרום להצפות, דליפות ורטיבות עם פוטנציאל נזק משמעותי.

נזק בנפש: כל מערכת חשמל שאינה מותקנת או מתפקדת כהלכה מהווה סכנה ממשית לילדים ומבוגרים ואחד – ולכן הטיפול בנושא חייב להתבצע בהקדם.

אז מה עושים?

אם הנתונים הנ"ל הדאיגו אתכם – אתם צודקים. יחד עם זאת, אתם יכולים גם להיות רגועים, כי את החשש הנ"ל אפשר לפתור על ידי הכנה מראש, בדמות 11 בדיקות חשובות שניתן לבצע לפני הרכישה, ובכך לוודא שאתם לא קונים חתול בשק (או בדירה), ואין ספק שמדובר בבדיקה שגם תיתן לכם את הרוגע והשקט, וגם תוכל לחסוך לכם הוצאות ענק.

ישנן 11 בדיקות חשובות המתבצעות בד"כ (שימו לב, מדובר על בדיקות חשובות בלבד, בהן מונפק דו"ח המעמיק במצב הכללי ובתיקונים הנדרשים, ללא תיקון בפועל):

מערכת החשמל:

  1. בדיקת ארון החשמל
  2. חיזוק האפסים והארקות
  3. בדיקת הארקה תקינה בכל שקעי הבית וארון החשמל
  4. התנגדויות מוליכים
  5. תקינות שקעים (ללא החלפה)
  6. תקינות נקודות המאור בבית

מערכת המים:

  1. צילום תרמי (במידת הצורך)
  2. בדיקת ביובים
  3. בדיקת נזילות
  4. מדידת לחץ מים
  5. אבחון דוד המים

יש דברים שלא חוסכים עליהם

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם כבר מבינים שישנן דירות שהן פשוט פצצה פיננסית מתקתקת, ואין שום סיבה שאתם תצטרכו לשאת בהוצאות.

רוצים לחסוך? בקבוצת טויל תמצאו שירותי בדיקות חשובות כמו בדיקת מערכות חשמל ומים ע"י ציוד מתקדם ושילוב של ידע וניסיון של מאות פרויקטים במשך שנים, כדי שתדעו בדיוק לאן אתם נכנסים. רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

 מוזמנים להתעדכן ולעקוב אחרינו גם בדף הפייסבוק שלנו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן